Aktualności

Duszpasterstwo LSO Gniezno

II Archidiecezjalna Szkoła Animatora

lso.gniezno

37779618_10217340345367073_889453569126694912_nW dniach 16-23 lipca odbyła się druga edycja Archidiecezjalnej Szkoły Animatora LSO. Tak jak w ubiegłym roku, miała ona miejsce w miejscowości Maniowy, położonej w malowniczych terenach między Tatrzańskim, Pienińskim a Gorczańskim Parkiem Narodowym.

Wyruszyliśmy w poniedziałek 16 lipca spod gnieźnieńskiej Katedry. Po drodze zatrzymaliśmy się na Jasnej Górze, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy świętej w kaplicy Cudownego Obrazu. Wieczorem przybyliśmy do parafii św. Mikołaja w Maniowych, a wieczór upłynął nam na wspólnej integracji. Od wtorku rozpoczęły się zajęcia szkoleniowe. Każdego dnia odbywały się wykłady i warsztaty, dotyczące m.in. programu formacyjnego LSO, prowadzenia zbiórek na różnych stopniach ministranckich, emisji głosu, elementów pierwszej pomocy przedmedycznej. Poznawaliśmy także różne gry i zabawy integracyjne. Każde popołudnie spędzaliśmy na wyjeździe. Odwiedziliśmy Krościenko nad Dunajcem z Kopią Górką - Centrum Ruchu Światło-Życie, którego założycielem był ks. Franciszek Blachnicki, twórca programu formacyjnego ministrantów. Byliśmy także w sanktuarium maryjnym w Ludźmierzu, w Szczawnicy przy granicy polsko-słowackiej, gdzie zdobyliśmy szczyt Palenica, w Zakopanem, gdzie "zdobyliśmy" Butorowy Wierch i Gubałówkę oraz zobaczyliśmy Wielką Krokiew. Zwiedziliśmy także najbliższą okolicę, odwiedzając jeden z najstarszych drewnianych kościołów w Polsce, który znajduje się w Dębnie oraz odwiedzając zamek w Niedzicy wraz z Zalewem Czorsztyńskim i znajdują się tam tamą. Przez połowę pobytu w górach pogoda niestety nas nie rozpieszczała, a gdy już się wypogodziło, szlaki górskie były dosyć trudne do przemierzenia, co spowodowało zmianę naszych planów co do górskich wędrówek. Palenica wymusiła nawet na jednym z nas, aby padł przed majestatem gór, prosto w samo błoto. Na szczęście skończyło się tylko na salwie śmiechu. W drodze powrotnej do Gniezna nawiedziliśmy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu.

Każdy dzień rozpoczynaliśmy Eucharystią w domowej kaplicy, w niedzielę uczestniczyliśmy we Mszy w kościele parafialnym wraz z tamtejszą wspólnotą. Codziennie także odmawialiśmy Jutrznię i Kompletę, a w piątek mieliśmy okazję do Adoracji Najświętszego Sakramentu.

W tegorocznej edycji uczestniczy sześciu ceremoniarzy z Inowrocławia (parafie Św. Królowej Jadwigi oraz Świętego Ducha), Budzynia i Trzemeszna. Teraz animatorzy rozpoczną pracę w swoich parafiach. W grudniu spotkają się na warsztatach, a w kwietniu na dniu skupienia. Oba spotkania odbędą się w Gnieźnie. Przygotowanie zwieńczone będzie uroczystym błogosławieństwem w czasie Dnia Lektora w Katedrze gnieźnieńskiej.

Organizatorem wyjazdu był ks. Jakub Dębiec, nasz duszpasterz, a wspierali go: dk. Przemysław Robaszkiewicz, kl. Rafał Wojciechowski, kl. Marcin Małecki oraz Mikołaj Kaczmarowski, uczestnik poprzedniej edycji ASA.